Harmonie Drunen goes Estonia!

Datum 19apr.2014
Locatie De Voorste Venne
Adres Afrikalaan 100, Drunen
Maximaal aantal deelnemers 250
Harmonie Drunen goes Estonia!
Van 27 april t/m 4 mei reist het Symfonisch Blaasorkest (SBO) van Harmonie Drunen voor een concertreis af naar Estland. Al meer dan 2 jaar is Stichting Concertreizen bezig met de organisatie van deze reis, waaraan ruim 50 muzikanten zullen deelnemen.

Na Amerika, Oostenrijk, Spanje en China, gaat het SBO eind april naar Estland. De concertreizen worden eens in de 4 jaar georganiseerd door Harmonie Drunen vanuit een speciale stichting. Estland lijkt in eerste instantie geen voor de hand liggende keuze om met een vereniging naar af te reizen. Toch was de keuze voor Estland betrekkelijk logisch.

Nadat Harmonie Drunen in 2010 in China verbleef is de stichting overgedragen aan een nieuw bestuur. Dit nieuwe bestuur heeft ervoor gekozen om een reis binnen Europa te organiseren. Daarnaast moest het land aan een aantal voorwaarden voldoen: geen populair vakantieland en de aanwezigheid van een contactpersoon die bereid is om vanuit dat land mede de reis te organiseren. De contactpersoon in Estland werd snel gevonden in de persoon van Bert Langeler, een oud-lid van Harmonie Drunen en tevens oud-dirigent van het jeugdorkest. Tijdens de concertreis naar Estland geeft het SBO een viertal concerten in de plaatsen: Tallinn, Pärnu, Viljandi en Tartu.

Ter voorbereiding op de concertreis organiseert het SBO op zaterdag 19 april een ‘uitzwaaiconcert’ waarbij zij het gehele programma, dat ook in Estland wordt gespeeld, ten gehore brengt. Het programma bestaat uit een zeer verrassende mix van popmuziek, jazz, klassiek, Perzische en Klezmer muziek en filmmuziek. U kunt o.a. genieten van stukken van Johann Strauss, Josef Haydn, March 1941 van John Williams en een medley van de rockband Deep Purple. Daarnaast staan een drietal stukken in het teken van solisten: Trompetconcert van Haydn, uitgevoerd door Frank Brok, Spotlights on the Basclarinet, uitgevoerd door Yolande de Smit en het stuk Doina - met Roemeense en Klezmer invloeden - waarin de klarinetsolo wordt gespeeld door Paul Stieger. Uiteraard mogen ook populaire Estse popnummers niet ontbreken!

Het concert vindt plaats in de Theaterzaal van De Voorste Venne in Drunen. Aanvang 20.30 uur. De kaarten à € 5,- p.p. zijn verkrijgbaar via onderstaand formulier of op de avond zelf aan de kassa.

Voor vragen kunt u een e-mail sturen naar: info@harmonie-drunen.nl.

Online inschrijven voor deze activiteit is niet mogelijk. Inschrijven was mogelijk t/m 18-04-2014.
Bijdrage:
  • Lid, Extern