Muziekdag Windkracht 8, Moyenne en Jeugdphil uit Dordrecht

Datum 21apr.2013
Locatie Brugzaal
Op zondag 21 april organiseren Windkracht 8 en Moyenne een speciale activiteiten- en muziekdag in Drunen i.s.m. met het jeugdorkest (Jeugdphil) van het Dordrechts Philharmonisch Orkest uit Dordrecht.

De Jeugdphil staat onder leiding van Lisette Harms en het orkest heeft als doelstellingen de leden een muzikaal en sociaal “thuis” te bieden en de jonge leden op te leiden voor het Grootorkest om zodoende de continuïteit van de vereniging te waarborgen.

Harmonie Drunen onderhoudt een vriendschappelijke band met de vereniging uit Dordrecht. Zowel het SBO als Moyenne hebben in het verleden meermaals een uitwisselingsconcert met orkesten van deze vereniging georganiseerd.

Ditmaal is de Jeugdphil te gast in Drunen. De dag begint rond 9.30 uur met het gezamenlijk instuderen van een muziekstuk. Na de lunch vinden diverse leuke activiteiten in de Loonse- en Drunense duinen plaats. Aan het einde van de middag (16.30 uur) verzorgen Windkracht 8, Moyenne en de Jeugdphil een concert in de Brugzaal. Ieder orkest voert het eigen programma uit en het concert wordt met een gezamenlijk optreden afgesloten.