Percussion in Concert

Datum 22mei.2016
Tijdstip 14:00 uur
Locatie Brugzaal Drunen
Slagwerkgroep Drunen organiseert een uniek slagwerkconcert met medewerking van diverse orkesten uit de regio.
Percussion in Concert

Percussie- of slagwerkmuziek is synoniem voor elkaar en zijn samen synoniem voor verrassingen. Dat is wat Slagwerkgroep Drunen wil delen met toeschouwers op zondag 22 mei 2016. Deze middag die start om 14:00 uur staat helemal in het teken van verschillende slagwerkgroepen. De slagwerkgroepen hebben elkaar opgezocht via contacten die ze hebben opgebouwd uit het verleden. Dat zorgt ervoor dat er een middag is ontstaan waar elke groep zijn eigen programma speelt, maar ook de samenwerking zoekt met elkaar. Slagwerkgroep Drunen, AanSlag Haarsteeg, Slagwerkklas Drunen en Slagwerkgroep Oefening en uitspanning Goirle zullen die middag hun stokken roeren op verschillende instrumenten.
Iedereen is welkom on dit concert te komen bezoeken, daar zijn geen kosten aan verbonden. De optredens vinden plaats in de Brugzaal, onderdeel van De Voorste Venne, aan het Anton Piekplein 71 in Drunen.

De volgende slagwerkgroepen nemen deel aan deze leuke middag:

Slagwerkgroep Drunen
Slagwerkgroep Drunen is organisator. Deze groep heeft in het verleden ook opgetreden onder andere namen als “De Vrolijke Trommelaren” en “ Malletband Impression” Omdat deze namen de lading niet goed dekte en zij meer muziek maken dan de andere namen suggereren is enkele jaren geleden de nieuwe naam “ Slagwerkgroep Drunen” gekozen.
Slagwerkgroep Drunen is onderdeel van Harmonie Drunen en staat onder leiding van Mari van de Putten. Gemiddeld treedt deze groep 12 keer per jaar op tijdens verschillende festiviteiten en concerten. De slagwerkgroep kan op elke plek muziek maken die daarbij past. Deze hechte groep muzikanten blijft mensen verwonderen met hun muziek. Tijdens dit optreden zullen zijn voornamelijk concertwerken spelen, maar wel zeer uiteenlopende werken.

Slagwerkgroep Oefening en Uitspanning
De slagwerkgroep bestaat momenteel uit 14 leden en staat onder leiding van Wil Veeke. Het repertoire is veelzijdig door het gebruik van vele melodische slagwerkinstrumenten zoals (bas)marimba's, Vibrafoon, buisklokken. Maar natuurlijk zijn ook pauken, conga's en diverse andere trommels van de partij.
De slagwerkgroep geeft concerten in samenwerking met het harmonie orkest maar geeft ook regelmatig eigen optredens. Ook worden regelmatig uitwisselingsconcerten gegeven met andere slagwerkgroepen
Hoogtepunt dit jaar waren de unieke optredens met “Het Zuidelijk Toneel” met het toneelstuk “Julius Caesar” waar de slagwerkgroep met heel veel plezier aan heeft mee gewerkt.

AanSlag
Slagwerkgroep AanSlag is in 2010 opgericht door Harmonie St. Cecilia. Ze bestaat uit jonge en enthousiaste slagwerkers. Neil van der Drift staat als dirigent voor dit orkest. Aan Slag heeft inmiddels al meerdere succesvolle uitvoeringen gegeven. Je kunt meedoen met Aan Slag als je tenminste één jaar slagwerkles hebt gehad en lid bent van Harmonie St. Cecilia. Een orkest vol nieuw talent.

Slagwerkklas Drunen
Jong energiek en ritmegevoelig. De kenmerken van deze nieuwe slagwerkgroep uit Drunen. Minder dan een jaar spelen ze samen onder leiding van Thom Turkenburg. Deze groep is de opmaat voor slagwerkers van Harmonie Drunen. Op 22 mei spelen zij hun eerste echte openbare optreden.