Harmonie Drunen Pleinconcert

Datum 4jul.2018
Tijdstip 19:00 - 21:00 uur
Locatie Raadhuisplein, Drunen
Op de laatste repetitieavond voor de zomervakantie verzorgen alle onderdelen van Harmonie Drunen een gratis buitenconcert op het Raadhuisplein in Drunen.

19:00 uur Samenspelgroep
19:15 uur Opleidingsorkest
19:45 uur Slagwerkklas
20:05 uur SBO
20:30 uur SBO en Opleidingsorkest
20:35 uur Slagwerkgroep
Muziekproject 'Een reis door de wereld van de harmonie
Om leerlingen enthousiast te maken voor het bespelen van een muziekinstrument verzorgt de harmonie twee keer per jaar het muziekproject ‘Een reis door de wereld van de harmonie’. De afgelopen weken was dat op basisschool De Duinsprong. Het muziekproject bestaat uit vier muzieklessen in de groepen 5. De kinderen leren meer over de harmonie en blaas- en slagwerkinstrumenten. Ook krijgen leerlingen de kans om de blaas- en slagwerkinstrumenten uit te proberen en muzieklessen te volgen.

Tijdens het Pleinconcert laten leerlingen die een blaasinstrument zijn gaan spelen samen met de Samenspelgroep en het Opleidingsorkest het muziekstuk ‘De blazersschool’ horen. De leerlingen die met slagwerk zijn begonnen, spelen mee met de Slagwerkklas.