Kindervoorstelling "Kaat kan het" door Symfonisch Blaasorkest

Datum 24mrt.2024
Tijdstip 11:00 - 12:00 uur
Locatie De Voorste Venne (Vennezaal)
Adres Anton Pieckplein 71 5152 LZ Drunen
Maximaal aantal deelnemers 175

Op 24 maart speelt het Symfonisch Blaasorkest (SBO) onder leiding van dirigent Johan Smeulders samen met verteller Sophie de Ruijter de kindervoorstelling "Kaat kan het!"

De voorstelling wordt twee keer uitgevoerd: om 11.00 uur en om 13.00 uur

Kaat is een meisje met een grote liefde voor muziek, maar worstelt met onzekerheid over haar muzikale talenten. Ze wil graag deelnemen aan het familieconcert, maar haar angst houdt haar tegen.

In het appartementencomplex "Harmoniehof" ontmoet ze diverse muzikanten die elk hun eigen instrument bespelen. Ondanks haar bewondering voor hun vaardigheden is Kaat te onzeker om mee te doen. Echter, met de hulp van Maestro Mats en de andere muzikanten, leert ze dat twijfels normaal zijn en dat muziek een bron van kracht en inspiratie kan zijn.

Het verhaal is een inspirerende boodschap over zelfacceptatie, het overwinnen van onzekerheden en het belang van gemeenschap/samen en steun bij persoonlijke groei. Kaat leert dat perfectie niet het doel is, maar dat emotie en passie in muziek belangrijker zijn, en dat iedereen een unieke bijdrage kan leveren.

Na haar avontuur in Harmoniehof wil Kaat alle instrumenten leren bespelen, en ze weet zeker dat ze dit kan.

Kleurplaat

Kinderen die naar "Kaat kan het" komen, maken kans op een blokfluit. Kleur deze kleurplaat in en breng hem mee naar het concert. Onder de inzenders wordt een blokfluit verloot.

• 2,- voor een kinderkaartje (tot 12 jaar) inclusief ranja
  • 8,- voor begeleider inclusief consumptie

Online inschrijven voor deze activiteit is niet mogelijk. Inschrijven was mogelijk t/m 24-03-2024.
  • Lid, Extern, Introducé
    • € 8,- Volwassen ticket